lørdag den 28. november 2009

Nye ideer


Læg endelig mærke til, at antallet af deltagere, læsere af bloggen og daglige besøgende stiger pænt.

Månedlige opgaver

En deltager har foreslået, at bloggen stiller opgaver til medlemmerne. Hvad vil I sige til, at der bliver stillet en opgave én gang om måneden? Helt frivilligt, selvfølgelig, og der er ingen politibetjente, som går op i, om man nu overholder kravene helt præcist.

Linksamling

En saxo-deltager, som har sin egen forfatterblog, foreslår at vi linker til hinanden (dvs vi har en linksamling på bloggen, som henviser til andre danske amatørforfattere og fælles forfatterblogs).

Og nu er det vigtigt, at I giver jeres mening til kende, så vi får en blog, I alle er glade for og glæder jer til at deltage i. Andre forslag og ideer er også meget velkomne.

Et lille tip:

Hvis man ikke er vant til at blogge, varer det nok lidt, før man kender alle knebene. Den letteste måde at følge med i kommentarstrømmen på, er at klikke ind på ´kommentarer´ for alle indlæg, man er interesseret i og vælge "tilmeld dig via e-mail".

/Dorte

PS: jeg minder lige de nyeste medlemmer om, at jeg ser meget frem til at modtage en mail med en eller flere tekster fra jer (hvis I bare angiver det i titlen, må I meget gerne sende mange tekster på én gang).

10 kommentarer:

Robert Mørch sagde ...

Jeg kan lide at medlemstal og læsere stiger.
jeg kan lide ideen om opgaver.
Jeg kan lide ideen om links.
og jeg kan lide Dorte, fordi hun gør så meget.
og jeg kan da også lide alle jer andre.

kh.

Ps. Mange har ikke skrevet meget i deres google-profil. Please: bare lidt, alder, i det mindste, tak:)

theodor sagde ...

Hov... min kommentar forsvandt, så jeg prøver igen:

Yes til månedlige opgaver. Jeg melder mig gerne som opgave-redaktør. Send forslag til opgaver til undertegnede og så sender jeg ud en gang om måneden.

Og lad os bare få nogle links på. Hvis der er nogle henvisninger man kan bruge til noget, kan det også være med til at trække trafik herhen.

Med et smil,
Theodor

Dorte H sagde ...

Robert: hvor dejligt med så positive medlemmer.

Roser er røde, violer er blå,
jordbær er søde, Robert ligeså ;)

Theodor: opgaveredaktør? Fint tilbud, du er hermed ansat. Jeg har for øvrigt lige givet dig administrator-rettigheder, så du kan gå ind og ændre, slette og redigere. Det er måske sjældent nødvendigt, men jeg har haft flere tilfælde af sex-spam på min krimiblog ...

Vi må have stillet en eller anden form for december-opgave (jeg foreslår, man får kravene i begyndelsen af måneden, og at vi derefter har 3-4 uger til at besvare den).

Randi Abel sagde ...

Jeg siger også YES til det hele :)

Hvis jeg kan bruges til at varetage en eller anden opgave, stiller jeg gerne op. Sig til, hvis behovet opstår.

Jeg skal nok opdatere min Google-profil med lidt info asap, søde Robert ;)

Kh,
Randi

Anfi sagde ...

Jeg synes det lyder som en god ide med en månedlig opgave.

Det med links er også ok, men jeg har bare ikke noget sted I kan linke til ;-) Men jeg vil meget gerne kunne se mere til jer andre! :D
Har også aktuelle planer om at lave et website, og så bliver det jo begge veje.

Jeg er en af dem, der ikke er vant til at blogge, så bær over med mig - jeg skal nok komme efter det :D

kh Anne

Dorte H sagde ...

Randi: før eller siden får jeg i hvert fald brug for en ferieafløser ;)

Anne: vi skal jo alle sammen lige lære det. På et tidspunkt efterlyser jeg links fra medlemmerne, så må vi se hvad der dukker op.

Randi Abel sagde ...

Du siger bare til, når du trænger til at holde fri :)

Poly sagde ...

Som en af de faste læsere, ville jeg bare sige at der er rigtig dejligt, man kan følge med i hvad der sker på administrations side. Der er ikke mange "Skrive/Forfatter Blogs", hvor man kan det.

Jeg synes også, det gør denne Blog mere personlig, levnede og interesant. Tak for det.

Desuden vil jeg gerne give et kæmperos til alle de smukke tilhørende billeder der bliver sat på "forfatter teksterne. Det sætter lige prikken over i'et.
M.v.h.

Dorte H sagde ...

Hej Poly.

Ih, hvem har fortalt dig, at denne administrator stortrives på ros, masser af ros? LOL

Tusind tak for de smukke ord.

Mvh Dorte.

Randi Abel sagde ...

Hej Poly,
Personlig, levende og interessant - I like :D
Jeg er helt enig i det, du skriver om billederne. Vi kunne ikke have en bedre administrator ;)
Kh,
Randi