tirsdag den 24. november 2009

VELKOMMEN


Skrive-Bloggen er oprettet som et fælles skriveværksted for en række forfatterspirer, som har deltaget i Saxos online forfatterskole.Efter kurset blev vi vant til (måske ligefrem afhængige af) at lægge tekster ud på nettet, læse og kommenterer hinandens tekster, og sidde klar ved computeren og vente på de meget eftertragtede kommentarer.

Vi har det til fælles, at vi gerne vil skrive, og selvfølgelig vil vi også gerne læses. Vi håber selvfølgelig, at det på et eller andet tidspunkt vil lykkes os at få vores tekster ud til en bredere læserskare.

Konstruktive kommentarer er altid meget velkomne, og vi har også masser af plads til flere medlemmer. (Tilmelding kan ske på randiabel@mail.dk).

/ Randi Abel

19 kommentarer:

Henriette sagde ...

Kære Dorte
jeg har deltaget i saxo her i efteråret og så Roberts reklame for bloggen - kan jeg være med?
KH og tak
Henriettec fra saxos forfatterskole

Dorte H sagde ...

Til Henriette og alle andre Saxo-deltagere:

Ja, vi har plads til mange flere deltagere!

Poly sagde ...

En fantastisk ide med denne blog.
Et stort tillykke
til skriveværkstedet forfatterspirer.
En af mine venner har oplyst mig om denne link. Som udlandsdansker er det ganske herlig, at kunne foelge med i det danske sprog paa saadan en spaende maade, som man ellers glemmer lidt, naar man ikke skriver saa meget paa dansk.
Jeg synes i alle sammen er rigtig gode.
Tak for inspirationen.

Dorte H sagde ...

Hej Poly.

Hvor hyggeligt at høre fra dig, og tak for din dejlige kommentar.

Hvor bor du henne?

Randi Abel sagde ...

Hej Poly,
Herligt med en fast læser "down under" :D
Tak for dine søde ord om vores tekster.
Kh,
Randi

Poly sagde ...

Hej Dorte
Jeg bor paa Coffs Coast, NSW.
Har du tid og lyst kan du jo kigge paa denne link: http://www.coffscoast.com.au/
For nogle aar tilbage blev vi kaaret som den bedste by i verden under 70.000 indbyggere.
Hilsen
Poly

Dorte H sagde ...

Hej Poly.

Åh, det ser ellers fristende ud. Her er der sort og koldt lige nu :D

Vh Dorte.

Randi Abel sagde ...

Kære alle,
Jeg får lidt småtravlt i morgen og når nok ikke bloggen. Derfor ønsker jeg jer nu en rigtig god jul.
På genskriv.
Kh,
Randi

Sarah Engell sagde ...

Hej Dorte,

Har først lige opdaget bloggen i dag, men vil selvfølgelig meget gerne være medlem og støtte den fremragende idé!

Har deltaget i Saxos forfatterskole x 2 under navnet "Afrodite" :-)

Med venlig hilsen,
Sarah

Dorte H sagde ...

Hej Sarah.

Hvor dejligt, at du også vil være med! Jeg føjer dig til medlemslisten, og det vil være dejligt, hvis du sender mig en tekst eller to inden så længe (sendes til min mailadresse).

Mvh Dorte.

PS: hvis du sender mig linket til din blog, vil jeg gerne føje den til link-samlingen her. Jeg har bare fået det smidt væk en gang i forbindelse med oprydning på min egen blog.

Poly sagde ...

Til Administration

Hvis nogen får tid, lyst og har muligheden, kunne jeg godt tænke mig "et Søgefelt" med flere muligheder.

F. eks. muligheder for at søge på flg.:

1.Kommentar med felt til at indsætte "personen der skrev kommentaren" og "fra og til dato".

2.Nyheder, ideer, og lign. med felt til at indsætte "fra og til dato".

I bliver større og større, og jeg synes jeg 'cykler rundt' for at finde 'noget' specielt.

F. eks. Jeg ledte efter en kommentar jeg gav, men da jeg havde læst så mange historier, kunne jeg simpel hen ikke finde "svaret til min kommentar", og det synes jeg var lidt ærgeligt. Især, da 'forfatteren', måske så synes jeg er ganske uhøflig ikke at bidrage tilbage!

Venlig hilsen Poly

Dorte H sagde ...

Hej Poly.

Det tror jeg faktisk ikke man kan på bloggen her. Det jeg selv gør, er at jeg klikker på linket, tilmeld dig via e-mail, og så venter jeg med at slette eventuelle mails, til jeg er ´færdig´ med netop den tråd.

Mvh Dorte.

Marie sagde ...

Hej Dorte
Nu har jeg søreme meldt mig til!
Men jeg vil først høre, om det går an ikke at være så aktiv. Jeg vil gerne kunne kommentere de tekster jeg har tid til at læse, og faktisk har jeg en næsten færdig tekst inspireret af februaropgaven.
Som jeg har sagt, prioriterer jeg mit romanmanuskript, men har fundet ud af, at hvis jeg går i stå, er det en god idé at skrive noget hekt andet, og det kunne være en tekst her.
Du skal bare sige, hvis det ikke er i orden, så retter jeg mig efter det.
Kh
Marie

Dorte H sagde ...

Hej Marie.

Åh, det var da dejligt! Du er hjertelig velkommen, og et medlem som er lidt aktivt, er bestemt meget bedre end et ikke-medlem :D

Du skal også bare sende februar-opgaven, for deadline er der bare for at stresse medlemmerne til at få skrevet noget. Desuden må man gerne lufte gamle saxo-opgaver, for det er helt sikkert ikke alle medlemmer her, som har læst dem.

Held og lykke med romanen, og jeg er helt enig i, at hvis man sidder fast, kan det være en god taktik at skifte stil og kaste sig ud i en opgave, en anden har stillet.

Kh Dorte.

Marie sagde ...

Jeg tester også lige her. Denne gang har jeg logget ind før jeg skriver kommentar. Måske gør det en forskel.
Marie

Marie sagde ...

Tjah, det gjorde det så.

MuZZling sagde ...

Hejsa allesammen
Jeg har været med for første gang på saxo og det gav mig meget blod på tanden til at skrive mere og få flere kommentare og gi kommentare :)

måske nogen kender mig derfra som MuZZling :) glæder mig til at finde ud af at bruge dette sted til flere tekster :)

Jule krammer her fra
MuZZling

Randi Abel sagde ...

Hej MuZZling,
Du er meget velkommen til at være med på Skrive-bloggen. Vil du ikke sende mig en mail - du finder min mail adresse nederst på denne side - så skriver jeg tilbage til dig med flere oplysninger.
Kh,
Randi

Jens Albers sagde ...

Hej alle!
Jeg var med i 2009, men af forskellige grunde stoppede jeg.
Må jeg være med igen?
venligst
Jens Albers