torsdag den 10. december 2009

Delebarnets Juleblues


forfatter: Aviaaja, som også har sendt det smukke foto

Min far er lige skredet,
min mor hun er gledet
i en bananskrald,
ude i Bilka.
Så jeg skal helst la´være
og alligevel være her,
det kan være svært,
at finde ude af.

Det er hårdt at være cool,
især når det er jul
og smilet sidder stift,
hos far og mor på skift.

Når de ønsker, mig en glædelig jul
cool, cool, cool. Glædelig jul.

Sild i lage og på glas,
ny sild på min mors plads,
øl, bitter dram - sikke en skam.
Barbiedukker, creditcart,
fred på dåse al for smart,
kunstig sne, forlorne hjerter
Uhh

Det er hårdt at være cool,
især når det er jul
og smilet sidder stift,
hos far og mor på skift.

Når de ønsker, mig en glædelig jul
cool, cool, cool
Glædelig jul

6 kommentarer:

Robert sagde ...

Hej Aviaaja
Velkommen til.
Digtet er smukt og sjovt, trods sit barske budskab.
Jeg tror at du rammer meget præcist. Jeg har selv en deledatter, og genkender flere elementer i digtet.
Tak for læsning.

Kh. Robert

Dorte H sagde ...

Hej Aviaaja.

Det er sjovt sådan at se nye sider af dig. En julerap :D

Du fremstiller problemet fint på en underholdende måde, og jeg kan især godt lide linjerne her:
"Sild i lage og på glas,
ny sild på min mors plads"

Mvh Dorte.

Randi Abel sagde ...

Hej Aviaaja,
En alternativ julesang - herligt, på trods af emnet. Jeg er også helt vild med de to linjer, Dorte nævner.
Kh,
Randi

Dorte H sagde ...

Jeg har lige fået mail fra Aviaaja, som er rigtig glad for sine kommentarer, men det er ikke lykkedes hende at logge på for at skrive kommentarer endnu.

Jens Albers sagde ...

Hej Aviaaja !

Jeg kan rigtig godt lide digte og synes dit er spændende og tænkevækkende.
Der er mening og budskab fint.

Venligst
Jens

Lisa Rossavik Rich sagde ...

Kære Aviaaja
Så herligt med en jule-rap.
En klar beskrivelse af delebarnets vilkår.
Du er så god til ord, der danner nye billeder på min indre skærm.
MKH. Lisa