onsdag den 20. januar 2010

Lyserød dag

forfatter: Robert Mørk Tindholm

Bliv i mine drømme, bider du i mit øre, og hvisker mig kyssende ud i virkeligheden. Som en tosset skoledreng cykler jeg døden i øjnene, gennem morgentrafikken.

Laver papirsflyvere og tegner hjerter i mine mapper hele formiddagen, smiler chefen rød og rund i ansigtet. Tager telefonen og siger hej skat, hver gang det kimer for mine ører, jeg bygger fjollede ordrim af dit navn, og glemmer igen og igen, at jeg allerede har sendt dig tre floragrammer.

På hjemvejen glemmer jeg cyklen, og danser tango med lygtepælene. Hos bageren griner jeg hjerteligt, og køber favnen fuld af dine yndlingskager. På vej op af trapperne, når jeg i farten at forfatte endnu et genialt elskovskvad.

14 kommentarer:

Bente Pedersen sagde ...

Kære Robert!
Sikke glad og storsmilende din lille tekst efterlod mig. Hvor er det sanseligt og beskriver så dejligt den der lalle-glade lyserøde følelse,som forelskelse/elskov/kærlighed kan efterlade én med.,"danser tango med lygtepælene". Totalt uden jordforbindelse..."som en tosset skoledreng cykler jeg døden i møde"...
Tak for det!
KH Bente

Dorte H sagde ...

Kære Robert.

Åh, det er vist den gladeste tekst, jeg har læst længe! Man kommer til at sidde og storsmile over hele hovedet, og ligesom Bente er jeg nødt til at fremhæve den med tangoen. Ih, man husker virkelig ...

Kh Dorte.

Ragnhild sagde ...

Kære Robert
Jeg er vildt forelsket i din forelskelsestekst, fordi sproget bobler og skaber surrealistiske billeder, fordi bobler og billeder sætter mig i endnu bedre humør og fordi tekst og billeder gør dagen dejlig lyserød.
Lyse hilsener fra Ragnhild

mn sagde ...

Kære Robert.

Hvilken herlig boblende, brusende og overvældende forelskelse - så meget på så få ord. Flot.
Mange hilsner
Marianne N

Lisa Rossavik Rich sagde ...

Kære Robert!
Nu forsøger jeg med en kommentar for 3.gang...Det må være lykkens gang:
Hvor er det dejligt at læse om din glæde og forelskelse.
Det er jo lige til at blive glad over!
MVH. Lisa

Robert sagde ...

Kære Jer
Tak for kommentarene.
Ja kærlighed kan der jo aldrig skrives for lidt om.
Og da slet ikke denne lyserøde af slagsen :)
Kh. Robert

theodor sagde ...

Hej Robert,

Det emmer af livsglæde - hvor er det dejligt at læse :-D Til at blive glad af på den der "nå ja! det er sådan det føles at være forelsket!"-måden.

Måske du kunne kigge på at fjerne nogle af kommaerne. Jeg har lige haft en lang diskussion med min indre perfektionist og selvom han (hun?) smiler sig blød om kæberne over digtet, mente han, at du skulle have denne feedback med også. Det ville fortrylle flowet at luge ud.

Med et bredt smil,
Theodor

Robert sagde ...

Hej Theodor
Ak ja, de kommaer.
Og du har ret, det kan jeg godt se, nu du siger det.
Tak for kommentaren, og for dit brede smil, ved genkendelsen af følelsen.
Kh. Robert

Randi Abel sagde ...

Kære Robert,
Efter at have læst din sprudlende tekst føler jeg mig som en tosset skolepige :D Glemte minder er kommet op til overfladen.
Kh,
Randi

Jens Albers sagde ...

Hej Robert!

Ja, for søren, det er skønt. som flere har sagt minderne dukker op. Jeg cyklede engang ind i en lygtepæl, fordi hun kom gående.
Et vidunderligt kys til kærligheden, du her leverede, flot.
Hilsen Jens

Leonius sagde ...

Hej Robert,

en aldeles smuk hyldest til forelskelsen fra "ordgøjlerens værksted".
Som alle de andre kommentatorer, sidder også jeg og tænker tilbage på den vanvittig fjogede opførsel jeg præsterede mine omgivelser for. Utroligt hun blev hængende, men hun havde jo den samme smitsomme sygdom.

Du kan gøre din læser i godt humør.

Leonius.

JEKEL sagde ...

Kære Robert!
Hvor er det skønt! Du beskriver forelskelsens beruselse så hudløst og så rørende. Jeg fik en klump i halsen. Du har en dejlig skrivestil og det virker som om du kommer alt for let til det. - Gør du det?

Der er dog en sætning jeg simpelthen ikke forstår: "cykler døden i øjnene". Altså: "cykler døden imøde, eller "ser døden i øjnene mes jeg cykler". Men den der synes jeg altså ikke gi'r mening.

Men ellers er jeg bare helt betaget.

Kærlig hilsen

Jørn E

Robert sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Robert sagde ...

Tak for alle roserne

Jørn E: ja det må være en mellemting, mellem de to talemåder som du nævner,den slags friheder tager jeg mig, og jeg tror de fleste forstår hvad jeg mener.

Jeg ved ikke om man kan komme for let til det. Men hvis man kan, så jo, det er nok noget i den retning :)

Kh. Robert