tirsdag den 16. februar 2010

Novellekonkurrence.

Tak til Olav for at have videresendt følgende skrivekonkurrence.

Novellekonkurrence (Byens Forlag)

Terrorangreb på København

Året er 2010, og nogen forsøger at ramme København med et terrorangreb. Bliver det afværget eller lykkes det? Hvem er det, der vil have ram på Danmarks hovedstad? Og hvordan reagerer københavnerne? Du fortæller historien om, hvad der sker den dag katastrofen kommer til København.

Byens Forlag opfordrer alle, der kan fortælle en medrivende og tankevækkende historie, til at deltage i en novellekonkurrence. Uanset om du vil fortælle en historie spækket med action, kærlighed, filosofi eller københavneri - eller lidt af det hele. Trods emnet behøver novellen ikke have ulykkelig slutning eller indhold.

Regler:
1) Handlingen skal udspille sig i København i år 2010.
2) Et terrorangreb eller et forsøg på terrorangreb skal indgå i handlingen.


Deadline: 1. juni 2010 kl. 10.00.


Se mere her under fanen ´konkurrence´.

5 kommentarer:

Randi Abel sagde ...

Det lyder spændende :)

Dorte H sagde ...

Ja, det var en god idé af Olav at sende den videre. Jeg er nu ikke sikker på at København + terror er min boldgade, men jeg behøver jo heller ikke stikke min næse i alt :D

Randi Abel sagde ...

Siden bomberne i London har jeg stort set hver morgen og eftermiddag forventet en eksplosion, når mit tog nærmer sig Nørreport station. Om der kan komme en novelle ud af frygten er dog tvivlsomt.

Bente Pedersen sagde ...

Temaet er så absolut også turn off for mig,så dette bliver ikke min første novellekonkurrence!

Bente Pedersen sagde ...

I forbindelse med temaet terror vil jeg gerne opfordre jer alle til at se følgende: http://www.zeitgeistmovie.com/
KH Bente