onsdag den 24. marts 2010

Jubilæum

foto: et smukt bogmærke som min datter har designet til mig personligt.

I dag er det Skrive-bloggens fire måneders jubilæum, og jeg har tilladt mig selv at tage ordet i dagens anledning.

Det vil glæde mig meget, hvis I vil besøge Every Day Fiction, hvor der deles virtuelle slikkepinde ud i dag. Eftersom dette online tidsskrift har rettighederne til min lille tekst i et år, kan jeg ikke offentliggøre den på Skrive-bloggen. Men hvis man er medlem af Perfiktions lukkede forum, kan man læse den på dansk under mine tekster der.

19 kommentarer:

JEKEL sagde ...

Kære Dorte!

Først og fremmest: Tillykke med "jubilæet".

Det er jo en idyllisk lille hverdagshistorie du fortæller der - lige indtil Dorte H. slår til igen. Stopper den der? Eller kommer der en fortsættelse?
Du beskriver atmosfæren hos bedste så godt. Det minder mig om besøgene hos mine børns "Bedste" dat de var små. Hun var også en gammel stout kvinde der havde mistet sin fysiske kraft, bl.a. på grund af gigt (nu fik jeg så lært, hvad det hedder på engelsk). Så også tillykke med historien og publikationen udi det engelske.

Kærlig hilsen

Jørn E.

JEKEL sagde ...

...forresten - hvor er det et sødt og meget fint bogmærke din datter har lavet til dig. Det kan jeg godt forstå, at du er glad for!

:o)

Dorte H sagde ...

Kære Jørn.

Tusind tak for rosen. Jeg tror ikke, der kommer nogen fortsættelse, men jeg bygger somme tider videre på dele af mine flash-ideer, så hvem ved om personerne eller scenen dukker op en anden gang i anden sammenhæng.

Kh Dorte.

Bente Pedersen sagde ...

Kære Dorte!

Først tillykke til os alle med fire det flotte 4 måneders jubilæum! Og firetallet går igen i antallet af fans på Facebook, nu oppe på 40!

Dernæst hurra for din store dag i dag. Endelig lykkedes det for dig efter så megen ihærdighed. Du må vendte spændt på kommentarer fra den store verden på Every day fiction. Jeg ser, at du velfortjent får mange stjerner!

Og så kommentarer til selve teksten:
Altså,altså altså....indtil slutningen af teksten var jeg fire - fem år og med min mor på det ugentlige besøg hos min mormor, der lå i sengen de sidste 15 år af sit liv. Her fik vi(min tvillingesøster og jeg) altid 25 øre af hende til indkøb af en pakke Stimorol.....
Men så tipper billedet fuldstændigt tilsidst. Den omsorgsfulde datter bliver til en beregnende kold person, der ender med at løse familiens økonomiske problemer med en arv, der kommer lige tilpas på det rette tidspunkt.
Tillykke med udgivelsen af den. Det fortjener den så sandelig!
KH Bente

Dorte H sagde ...

Kære Bente.

Ja, tillykke til os alle med de første fire måneder! Det er ikke alle babyer, der trives så godt lige fra starten.

Og tusind tak for din støtte og opmuntring, både her og på mine andre blogs.

Kh Dorte.

Randi Abel sagde ...

Kære Dorte,

Også tillykke til os alle med de fire måneder og til dig med udgivelsen. Det må være en fed fornemmelse at blive udgivet oven i købet i det store udland. Hvor er det godt gået :)

Det er en rigtig Dorte historie af den bedste slags. Vi bliver lullet ind i kvindens kærlige omsorg overfor den gamle, og slam...!

Kh,
Randi

Randi Abel sagde ...

Nu var jeg alligevel ved at glemme det. Det er et meget smukt og personligt bogmærke, din datter har lavet til dig.

Kh,
Randi

Ragnhild sagde ...

Kære Dorte
Et stort til lykke til dig, Dorte med offentliggørelsen af din fine lille gyser på online tidsskriftet. Det er en barsk og fascinerende tekst, som jeg har nydt at genlæse. Min oprindelige kommentar ligger under den danske version på Perfiktion.
Til lykke til os alle med en mangfoldighed af tekster og fotos på en fælles levende blog - og en stor tak til vore administratorer.
Kh Ragnhild

Marie sagde ...

Kære Dorte
Et stort tillykke med offentliggørelsen af din tekst. Tydeligvis kender ikke alle dine engelske læsere dig, ellers ville de jo vide, at der var store chancer for et mord om ikke før så til slut.

Godt gået.

P.s. Det er sjovt med ham der australieren, som mener at Danmark ligger midt i Vesterhavet, i og med at der ikke er over 150 miles til havet nogen steder fra. I Australien er afstande noget helt andet end her.

Marie sagde ...

Hils din datter og sig, at det er et meget flot bogmærke! Og teksten på det - det var sådan jeg tænkte, da jeg begyndte at skrive min roman om V.W.

Kh
Marie

Dorte H sagde ...

Kære Randi, Ragnhild og Marie.

Tusind tak for jeres dejlige kommentarer og jeres opmuntring. Og jeg har fortalt min datter, hvad I siger om mit meget personlige bogmærke. Det er blevet en slags symbol for mig (selv om jeg ikke rigtig kan nænne at bruge det).

Jeg synes også, australierens kommentar er morsom. Det viser lidt om forskelligt perspektiv.

Kh Dorte (som egentlig har haft god tid idag, men tror I måske, jeg har fået skrevet noget af den grund?)

Marie sagde ...

Jamen hvornår skal man ellers hvile på laurbærrene?

Dorte H sagde ...

Hehe. Det blev nu heller ikke så længe. Jeg har i hvert fald en idé til en flash fiction story om den økonomiske krise.

Poly sagde ...

Kaere Dorte
Ja, jeg tror jeg har sagt tillykke saa mange 'net-steder' at jeg glemte denne. Men jeg tror du helt har fanget, at jeg oprigtigt oensker dig et stort tillykke.

Det bogmaerke din datter har designet til dig, siger mere end ord. Saa opmuntrende og kaerligt.
Med hilsner
Poly

Dorte H sagde ...

Kære Poly.

Og jeg er glad for hver eneste af dine kommentarer!

Ja, jeg har nogle dejlige børn, og yngste datter er især god til at støtte mig i min drøm om at blive forfatter.

Kh Dorte.

Leonius sagde ...

Kære Dorte,

jeg har vist glemt at ønske dig tillykke, både med offentliggørelsen af din lille historie, og naturligvis Skrive-bloggens fire måneders fødselsdag.
Så det gør jeg hermed.
Jeg medsender dig også en buket virtuelle roser, og her er det så smart, at du selv må vælge farven, og det bliver naturligvis den farve du tænker på først.
Duften skulle man kunne tænke sig til.

Leonius.

Dorte H sagde ...

Kære Leonius.

Arh, tak for alle roserne.

Men den fire måneders fødselsdag er vi nu fælles om. En Skrive-blog uden alle I andre ville der ikke være meget sjov ved.

Mvh Dorte.

theodor sagde ...

Hej Dorte,

Godt gået! Slik har altid været noget farligt stads.

Jeg synes, det er herligt at følge, hvordan du arbejder med formen (flash fiction) og kan blive ved med at finde på varianter.

kh
Theodor

Dorte H sagde ...

Hej Theodor.

Tak skal du have! Jeg har nu stået lidt i stampe i marts måned, men det har nok lige så meget været pga overarbejde. Jeg bliver ikke kreativ, når jeg er overtræt.

Kh Dorte.