søndag den 18. april 2010

April-opgave: Føljeton 2


Klaus vidste egentlig ikke rigtig, hvorfor han var gået ind i kupeen, hvor den smukke lyshårede pige sad. Hvad skulle han gøre? Nu sad han bare her og gloede og følte sig lidt dum. Særlig smart så han heller ikke ud.

Han var lige startet på et job som mekanikerlærling i Vigsted og var på vej hjem fra arbejde. Så her sad han så i sin snavsede kedeldragt og gloede. Klaus var sig pinligt bevidst om det store plaster han havde i panden. På den endnu uvante arbejdsplads, havde han knaldet hovedet ind i en lift. Han følte sig mindre og mindre og nu kunne han også mærke, at han begyndte at svede. Skulle han lade som om han skulle af næste gang og forlade kupeen i god ro og orden?

Hun var så smuk, at han helt ubevidst havde smilet til hende da han fik øje på hende og hun havde smilet tilbage. Nu opdagede han, at hun sad og betragtede ham i togrudens spejl og hun smilede igen.

Inden Klaus kunne nå at flygte, vendte hun sig hurtigt om mod ham og spurgte: "Hvad er der sket med dit hoved?"

13 kommentarer:

Poly sagde ...

Kære Jørn

Det var en rigtig fin forsættelse ad føljetonen og en god introduktionn af Klaus, du fik skrevet. Jeg kunne også godt lide måden du afsluttede dit afsnit på. Du sluttede med ”et åbent udsagn”, der gjorde lettere for den næste fortæller at samle tråden op.
Billedet er bare perfekt.

Med hilsner Poly

Jørn E. sagde ...

Tusind tak Poly. Det er altid en fornøjelse, at læse dine kommentarer.
Jeg glæder mig til at se dit bidrag.

Kærlig hilsen

Jørn E

Dorte H sagde ...

Kære Jørn.

Jeg er helt enig med Poly: det er en meget elegant fortsættelse med den nye synsvinkel, og de personer, der skal skrive værket videre, er på ingen måde blevet låst fast.

Kh Dorte.

Jørn E. sagde ...

Kære Dorte! Jeg leder lige efter en vase til roserne - tak.

Kærlig hilsen

Jørn E

Bente Pedersen sagde ...

Kære Jørn!

Jeg kan godt lide den nye person,Klaus, som du nu breder ud for os. Fornemmer et spændingsfelt mellem hendes morbinding og hans mande-mekaniker-verden, men også lighedspunkter i deres personligheder. Spændende, hvad de kan have at give hinanden!

KH Bente

Jørn E. sagde ...

Kære Bente!

Jeg kan se, at du er i gang med at forberede en tekst? Tak for de pæne ord om mit bidrag. Det er altid skøønt at få ros.
Jeg er iøvrigt helt enig m.h.t. det paralelle forum, som jeg tror vi kan få megen glæde af.

Kærlig hilsen

Jørn E

Randi Abel sagde ...

Kære Jørn,

Jeg er også spændt på den videre udvikling, som er totalt åben. Klaus var bestemt ikke med i mine overvejelser efter første afsnit, men det gør jo projektet så meget mere spændende ;)

Kh,
Randi

Jørn E. sagde ...

Ja, og det er jo spændende at se hvad de her to teen-agere finder på hen ad vejen!

Kærlig hilsen

Jørn E

theodor sagde ...

Jeps - der er kommet en ny figur på banen med potentiale.

Og så kan med fornøjelse læse følgende vandrehistorie apropos vores igangværende projekt:

http://thechive.com/2010/04/13/creative-writing-assignment-goes-hilariously-awry-1-assignment/

kh
theodor

Jens Albers sagde ...

Hej Theodor og Jørn !

Først nu har jeg læst Jeres indlæg.
Det er rigtig spændende. Jeg synes, I - og alle andre her er så dygtige.
Det er jo fuldstændig som at læse en " trykt" bog. En historie der kan udvikle sig i alle retninger.
Jeg har jo også meldt mig, men er noget ydmyg overfor det( lidt nervøs)
Jeg vil selvfølgelig følge med i udviklingen.
Tak.
Hilsen jens

Jørn E. sagde ...

Kære Jens!

Tak for de pæne ord. Men du skal ikke være nervøs. Der er helt sikkert ikke nogen her på vores lille blog der har fine fornemmelser og da slet ikke nogen der kunne finde på, at nedgøre nogens arbejde.
"Übung macht der Meister" så bare smid hæmningerne.

Kærlig hilsen

Jørn E

theodor sagde ...

Hej Jens,

Godt at høre du har mod på det. Nu nærmer stafetten sig også din skrivemaskine.

Synes du det er anderledes end at lave 'egne' tekster? Og i så fald hvordan?

Nysgerrigt,
Theodor

Ragnhild sagde ...

Hej Jørn

Fint, tænkte jeg, da du gav teksten en drejning og lod en ny person, Claus få synsvinklen.

Kh Ragnhild