lørdag den 21. august 2010

August-opgave


Foto: Jørn E
Opgave: Bente

Kære alle!

Jeg nævnte på et tidspunkt i en kommentar, at jeg havde set en lille notits i Fyns Stiftstidende fredag d. 16/7, som fik mig til at tænke, at det kunne der da vist skrives en tekst over. Da det er første opgave efter ferien, synes jeg, at der skal være frit valg på alle hylder vedrørende valg af genre, fortællertype, synsvinkelbærer med mere.

Her kommer notitsen:

”Dement fundet i skov

Den 77-årige, demente NN, der har været forsvundet fra plejehjemmet Nordstjernen siden mandag aften, er blevet fundet i live, oplyser TV/Midt-Vest.
Ved 15- tiden i går fandt et hold skovarbejdere den demente mand dybt inde i en skov ved Mønsted. Skovarbejderne deltog ikke i eftersøgningen, men var på arbejde i skoven.
Siden mandag klokken 23 har politiet ledt med hunde og helikopter efter den 77-årige mand, der lider af Alzheimers.”

Rigtig god fornøjelse!

-------------------------------------------

Jeg vil også gerne dele et godt link med jer fra storyfix.com

Her finder man ”story structure” i en visuel tiltalende og meget organiseret udgave. Dog er den på engelsk og med meget små typer, men det kan der jo rådes bod på.

Det er fra den amerikanske forfatter, Larry Brooks’ hjemmeside www.storyfix.com.

De bedste skrivehilsner og rigtig god fornøjelse!
Bente

------------------------------------------

Jeg foreslår en deadline som hedder 5. september.

5 kommentarer:

Randi Abel sagde ...

Kære Bente,

Tak for et fint oplæg til månedens tekst. Jeg glæder mig til at komme i gang igen.

Kh,
Randi

Bente Pedersen sagde ...

Kære Randi!

Jeg er da meget glad for din kommentar, for jeg var begyndt at tvivle på, om det var et "dumt" oplæg, siden det ingen ord fik med på vejen.

KH Bente <3

Ragnhild sagde ...

Kære Bente

Nej da, det er langt fra et dumt emne. Måske er folk bare gået i tænkeboks. Den "boks" går jeg da ind og ud af, mens jeg laver alt muligt praktisk :-) og mens deadline nærmer sig!

Kh Ragnhild

Leonius sagde ...

Jeg vil da så også lige kommentere(r). Det er et interesant emne, men svært.
Jeg har i mange dage nu undersøgt og gransket, og jeg regner da med at der kommer en tekst ud af det.

Leonius.

Bente Pedersen sagde ...

@ Randi: Spændende, hvad du får brygget sammen :-)
@ Leonius: Jeg er sikker på, at du finder på noget helt specielt. Det sværeste er nok, hvis man vælger den ældre mands synsvinkel med Alzheimers problematikken. Jeg har tænkt mig en anden vej, for jeg har svært ved at leve mig ind i, hvordan det må være at gå ud og ind af virkeligheden på den måde, men lur mig, om det ikke lykkes for nogen :-)
Min yndlingsbog "Sent bryllup" har Anne Marie Løn skrevet over en lignende lille notits i en avis om en gammel kvinde, der faldt og brækkede benet/hoften i udkanten af en skov, og lå der hjælpeløs i en lille uge. Hun overlevede også..
KH Bente