lørdag den 4. september 2010

Husk augustopgaven


Minder lige om, at sidste frist for august-opgaven er i morgen, søndag. Hvad med at lade dig inspirere af den smukke septemberhimmel, måske endda en dejlig gåtur, til at sætte dig bag skærmen og skrive en lille historie om en dement - eller fra en dements synsvinkel.

God fornøjelse.

Lørdagens tekst kommer straks, men jeg vil lige tillade mig at fortælle, at en af mine engelske flash-fiction-tekster er blevet solgt som del af en amerikansk antologi, "Discount Noir". Den kommer som ebog, formodentlig omkring første oktober. Sidste chance for at læse "WalMartyres" gratis.
.

12 kommentarer:

Jørn E. sagde ...

Kære Dorte!

Tillykke med forretningen. Jeg har foreløbig kopieret din tekst og vil læse den når jeg har fred og ro til det.

Kærlig hilsen

Jørn E

Dorte H sagde ...

Kære Jørn.

Tak skal du have. Forretningsmæssigt er det sikkert ikke det helt store projekt, penge har overhovedet ikke været nævnt endnu, men jeg deltog i det, amerikanerne kalder en ´flash fiction challenge´ ved at skrive mit lille bidrag om Walmart. Bagefter var der to af de involverede forfattere, som fik en agent til at påtage sig det store arbejde med at sælge hele bunken til et forlag.

Det har taget lang tid, og vi er vist alle ellevilde med, at det er lykkedes. Og hvad får vi for det? Det har jeg overhovedet ingen anelse om - lidt småpenge, velsagtens, hvis nogen køber bogen. Men for mig betyder det rigtig meget af to grunde: for det første begynder det store arbejde, jeg har lagt i at skrive fiktion, at lykkes. For det andet er det da lidt sejt at sælge i USA, før jeg har fået noget som helst udgivet i Danmark.

Kh Dorte.

Bente Pedersen sagde ...

Jubiii og tillykke, Dorte :-) Der blæser gode vinde for dine udgivelser dette år, er jeg sikker på!
KH Bente

Dorte H sagde ...

Tusind tak, Bente!

Jeg gør i hvert fald det jeg kan - skriver på livet løs :D

Kh Dorte.

Ragnhild sagde ...

Kære Dorte

... også et til lykke fra mig sammen med en virtuel sensommerbuket.

Kh Ragnhild

Ragnhild sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Ragnhild sagde ...

Hej igen

jeg står bag den slettede kommentar, kom åbenbart til at sende dobbeltkommentar.

Endnu en kh fra Ragnhild

Dorte H sagde ...

Kære Ragnhild.

Tusind tak for blomsterne! Det er dejligt, når noget lykkes - og dejligt, når mine ´virtuelle venner´ vil glæde sig sammen med mig.

Kh Dorte.

Anonym sagde ...

Kære Dorte!

Jeg er lidt nysgerrig! Hvor mange besvarelser er der - her ved deadline - kommet på augustopgaven og hvornår begynder du at lægge dem ud?

Kærlig hilsen

Jørn E.

Anonym sagde ...

Kære Dorte!

Jeg er lidt nysgerrig! Hvor mange besvarelser er der - her ved deadline - kommet på augustopgaven og hvornår begynder du at lægge dem ud?

Kærlig hilsen

Jørn E.

Jørn E. sagde ...

...ja, jeg er aldeles ikke anonym, men systemet snuppede min kommentar lige for næsen af mig. Men det er da godt den kom med ;o)

Kærlig hilsen

Jørn E.

Dorte H sagde ...

Kære Jørn.

Hm, der er ikke kommet så forfærdelig mange - men nu er det ikke alle, der tager deadlines lige alvorligt (og det behøver I heller ikke - flere opgaver er MEGET velkomne).

Jeg begynder at lægge ud i morgen tirsdag.

Kh Dorte.