onsdag den 1. december 2010

De små grå på egen boldgade



I foråret diskuterede vi her på bloggen den gode idé, bl.a. hvor den kommer fra.

Da ugens opgave mandag aften blev åbenbaret på SAXO’s Forfatterskole, havde jeg i den grad fletningerne i postkassen. Jeg havde i tre uger vidst flg. om opgaven:

"Skriv et vendepunkt
Et vendepunkt i en historie er en begivenhed, som ændrer på forholdet mellem personerne eller stemningen mellem dem ..."

Søndag aften, da sidste uges opgave lukkede, begyndte jeg i hovedet at skitsere et drama med vendepunkt i hjemlige omgivelser. Da det så viste sig, at arbejdstitlen på den ny opgave skulle være ”Perronen”, da var det, fletningerne kom i klemme. Jeg havde slet ikke lyst til at skrotte min skitse og ændre spor, så skulle jeg pjække fra skolen eller vippe på stolen?

Pludselig opdagede jeg, at jeg sad og tænkte: ”Hvad rimer på perron? Det gør sarong!” Det kom der mit livs allerførste politisk satire-agtige rim ud af. Forbløffende, som de tilbageværende små grå overrasker ;)

Rimet bliver senere publiceret her på bloggen.

/Randi

3 kommentarer:

Ragnhild sagde ...

Hej Randi

Sikke et flot billede.
Din tekst var overraskende, festlig og fin.

Blot dette for at der mindst er en kommentar dertil.

Måske glæder jeg mig til at få min nattesøvn og min almindelige (jule)hverdag tilbage efter dette hektiske og fascinerende saxoforløb.

Jeg må tilbage til perroner og vendepunkter.

Kh Ragnhild

Randi Abel sagde ...

Kære Ragnhild,

Det var sødt af dig at lægge en kommentar midt i travlheden.

Jeg begynder også at glæde mig til normale tilstande, og selvom SAXO er fornøjelig og givende, er jeg glad for, det kun er et 5-ugers forløb ;)

Kh,
Randi

Jørn E. sagde ...

Kære Randi!

Ja, den der lille krølle med at der skulle indgå en perron i historien om et "vendepunkt" kom også bag på mig.
Så jeg måtte igang tirsdag formiddag med at skrive en helt ny historie. Jeg havde nemlig også forsøgt at være på forkant.
Nu har du så fået dem begge to til anvendelse her, ved tid og lejlighed.

Kærlig hilsen

Jørn E.