lørdag den 5. maj 2012

En lavpraktisk flysikkerhedsvideo



Tekst og foto: Jørn E.

Af hensyn til de af vore medlemmer, som eventuelt skal ud at flyve i påskeferien, har ”forfattergruppen” indgået en eksklusiv aftale med Brian Air, som har valgt at lægge kortene på flybordet”, om at bringe nedenstående på vores Fjælbog-side.

Ding-dong

” Mine damer og Herrer. I stedet for at stå og fægte med iltmasker og redningsveste og plapre en hel masse af, som De alligevel ikke kan huske en skid af, hvis De får brug for det.
Hvis De alligevel skulle få brug for det, kan De jo prøve og se, hvor meget De kan nå og læse i den fedtede plastikovertrukne sikkerhedsplanche, som muligvis ligger i tidsskriftnettet foran Dem. Hvis ikke, kan det sandsynligvis også være lige meget.

Vi har derfor valgt, at vise Dem en lille lavpraktisk video om hvordan De kommer uplettet og ren (clean) igennem et flymåltid. Vi er ret sikre på, at De vil have meget mere glæde af den.

Videoen er fremstillet i samarbejde med ”Tåbeligt Knald” (Silly Bang), ”Ren Sex” (Klenex) og Google oversættelses service. (Produkterne vises på skærmen, ligesom på ”tossen” derhjemme.)

Når stewardessen har meddelt, at ”vi vil nu servere et varmt måltid for Dem,” bør De have spændt sikkerhedsbæltet slået bordet foran Dem ned og holde hænderne roligt i skødet, som vist her.
”ROLIGT sagde vi.” (På videoen ses en herrehånd diskret snige sig over mod et lækkert damelår ved siden af, skjult af flybordene). Hvis ikke de nøje følger vores instruktioner, kan det få katastrofale følger.
Vi ved, at herrer kan have særligt svært ved at koncentrere sig om opgaven og vi opfordrer derfor særligt vore mandlige gæster til at fokusere på det serverede måltid og ikke stirre på stewardessens bagparti efter at den lille bakke med herlighederne er anbragt på flybordet. Vi har overvejet, at iføre stewardesserne en kittel under uddeling af flymad. Ideen blev dog skrinlagt, da vi synes at det er ”bad branding” og iøvrigt møj upraktisk.

Inden De påbegynder udpakningen af herlighederne, anbefaler vi at De tager brækposen fra tidsskriftslommen foran Dem og anbringer den mellem lårene. Og lige til herrerne: Deres egne lår.

Studer omhyggeligt indholdet af hver enkelt pakke på bakken inden de lukker dem op. De som indeholder fødevarer, kontrolleres for evt. datomærkning. De pakker De ikke skal bruge endnu, anbringer de i tidsskriftnettet. f.eks. kaffekoppen, en knastør kage eller en stenhård og iskold morgenbolle. Det De straks kan se, at De ikke vil sætte tænder i anbringes i brækposen. De har nu skaffet dem lidt ekstra ”lebensraum” på bakken og kan påbegynde udpakningen af de udvalgte fødevarer.
Udpak nu plastbestikket. Undgå for store armbevægelser.(Vi ved af erfaring, at bestikposen er særligt svær at åbne). Anbring derefter eventuelle låg og overflødigt bestik i brækposen efterhånden som de enkelte retter udpakkes. Inden næste ret åbnes anbringes affald fra det overståede måltid i brækposen Mas affaldet mest muligt, da pladsen i brækposen er begrænset, og en revnet brækpose kan medføre et ”royalistisk svineri.” Vi ønsker Dem god appetit (bøvs). Hi-hi-hi-hi. Undskyld.

Jørn E. Kelter,
2. april 2012

Alle rettigheder forbeholdes.

7 kommentarer:

Ragnhild sagde ...

Hej Jørn

Hi-hi-hi-hi. Undskyld jeg ikke lægger en ordentlig kommentar, men jeg sidder med "en lavpraktisk" grine-grimasse om munden.

Jørn, har du fået min mail med fotoet vedhæftet? Og har du set mine seneste beskeder til dig?

Kh Ragnhild

Bente Pedersen sagde ...

Kære Jørn!
Et forfriskende bud på ærlig information, som den kunne lyde som rejsende med et lavbudget flyselskab, hvor al stafage er skåret væk. Men tag nu ikke fejl, for der er alligevel gjort "seriøse" overvejelser over serviceniveauet i forhold til de ombordværende herrers udsyn til skønne stewardessers bagpartier, og hvad de evt. kunne betyde for kundernes velvære.

Teksten, der jo bobler af overskud og underspillet humor, fik mig med på en tur ned ad memorylane og alle de forskelligartede oplevelser ombord på fly alt efter flyselskab, rejsens formål og destination.

Og så tænker jeg i øvrigt meget over, om Skrivebloggens kunder har fundet andre selskaber at flyve med, for der er temmelig tomt i ventesalen og langt mellem passagererne.

Kh Bente

Randi Abel sagde ...

Kære Jørn,

Man lugter lunten mht. typen af flyselskab allerede ved at se navnet på dækkeservietten. Brian er nu engang værre end Ryan.

Jeg synes, den meget detaljerede beskrivelse af udpakning af maden og brug af brækposen er meget anvendelig. Den vil jeg huske på næste gang, jeg skal ud at flyve.

Jeg morede mig højlydt, da jeg læste din historie. Du har med garanti moret dig lige så meget, da du skrev den.

Kh
Randi

Randi Abel sagde ...

...Jeg glemte at skrive, at Ragnhild har startet en tråd i vores diskussionsforum om stilheden på bloggen.

Jørn E. sagde ...

Kære alle!

Først og fremmest TAK for jeres dejlige kommentarer.

Jeg har været i Stockholm på familiebesøg siden sidste fredag og har ikke haft tid til at svare, selvom jeg har læst kommentarerne.
Det vil jeg vende tilbage til snarest.
Nu vil jeg kigge på Ragnhilds tråd om aktiviteten på Skrive-bloggen.
Indtil videre...

Kærlig hilsen

Jørn E.

Anita sagde ...

Hæ hæ Jørn!!
Dårlige og sjove erfaringer
Gabene kedelige tegn og fagter
der skal redde ens liv
hvis nu...

Du har gjort det sjovt :)
med mandebriller :D

Hæ hæ
Kh
Anita

Poly sagde ...

Kære Jørn

Når jeg læser din tekst og de andres kommentar, må jeg nok give min søn ret. Han siger jeg ikke har humoristisk sans!

Jeg læser alle de fine detailjer om alle de instruktioner, der skal følges for at undgå katastrofale følger. Og det er flot fundet på. Gode tegn på en stor fantasi. :-))

Så min kommentar var der ikke meget bid i!

Men hvor er du dog enormt flittig med tekster til Skrive-bloggen. Rigtigt flot.

Med hilsner
Poly