onsdag den 28. november 2012

December-opgave 2012



Foto: Jørn E.

Kære alle,

Så er dette års SAXO forfatterskole slut, og det er på høje tid, at vi får liv i Skrive-bloggen igen. Hvad er bedre at starte med end en månedsopgave?

Bente og tidligere Ragnhild har foreslået, at december månedsopgave tager afsæt i Ragnhilds tekst "Efterår". Teksten kan bruges som oplæg til at skrive videre på, skifte synsvinkel i forhold til, eller slet og ret som inspiration.

Hvad siger I til en deadline den 14. december?

Go' skrivelyst :)

Kh
Randi

6 kommentarer:

Jørn E. sagde ...

Kære Randi!

Jeg synes dit forslag er godt og jeg er glad for, at du er "på pletten" straks efter at Saxo har lukket ned i denne omgang. Det skulle kunne hjælpe til med at komme over eventuelle "abstinenser".

Jeg vil spørge dig, om du har vore historier liggende i Wordformat. Jeg mangler nemlig 1. afsnit af "Rådyret" og historien om turen på Zambesifloden. Den hvor vi ikke måtte måtte bruge ordet "varme" eller versioner heraf.
Eller der er måske en måde, jeg selv kan kopiere herfra selv?

Dejligt at være "hjemme" igen.

Kærlig hilsen
Jørn E.

Bente Pedersen sagde ...

Kære alle!

Dejligt, at der igen er liv i vores skrivefællesskab!

Jeg vil såmænd bare sige, om det ikke er en god idé lige at lægge Ragnhilds "Efterår" på, så alle der kigger ind, kan se oplægget?

Og så lige for en ordens skyld oplyse, at jeg er midt i en medicinomlægning, der kræver mine ressourcer, men jeg håber på, måske lidt naivt, at få skrevet en tekst alligevel :-)

Kh Bente

Randi Abel sagde ...

Kære Jørn,

Tak for tilliden, men det er udelukkende Bentes fortjeneste, at der sker lidt på bloggen igen :)

Jeg har desværre ikke jeres tekster liggende, når de har været publiceret, men jeg fisker lige de to, du nævner, over i et Word dokument og sender dem til dig.

Kh
Randi

Randi Abel sagde ...

Kære Bente,

Det er en god idé at lægge Ragnhilds tekst øverst på forsiden. Det er hermed gjort :)

Jeg håber ikke, medicinomlægningen er for slem ved dig?

Kh
Randi

Poly sagde ...

Kære Alle

Nå, så lykkedes det at få åbnet vores Skrive-bloggen.

Heldigvis har jeg ikke medicinomlægning, - håber det går fremad Bente ♥ - men jeg har en hel del på bordet i øjeblikket. Og det kræver min fulde opmærksomhed. Hvilket også gjorde, at SAXO blev helt droppet i denne omgang.

Jeg vil meget gerne lave en tekst til Ragnhilds spændende tekst "Efterår".

Dog bliver det ikke på denne side af jul.

Så her vil jeg lige ønske jeg alle sammen en dejlig julemåned.

Rigtig God Jul alle sammen.
⁀˚⋆.‿☼°
*`•.¸(¯`•.•´¯)¸.•´ ♥
☆ º ♥ `•.¸.•´ ♥ º ☆.¸¸.•´¯`★
┊  ┊  ┊  
...┊  ┊  ★
┊  ★ღ


Med mange hilsner
Poly

Ragnhild sagde ...

Ja men hvad ser jeg?
Her er både liv og opgave.
Jeg håber da, I får tid til at fortsætte min historie.
Jeg ved I - og jeg har lysten.
Måske kunne der være lidt elastik i afleveringsfristen? :-)

Randi, du har et par gamle julede tekster af mine.
Måske har en af I andre en lille jule-tekst på lager. Så er vi da snart på den anden side af nytår, hvor der bliver mere tid, og hvor dagene er begyndt at blive længere.

Jeg selv har stadig noget "eftersidning" på saxo.
Vi skal til Kbh i morgen om en uge, da Leopolds far-forældre er inviteret til juletræsfest i børnehaven. Det vil vi da ikke gå glip af :-)
Det bliver så lige til nogle ekstra dage, når nu vi er der.
Så min tid er også lidt knap.

Der skal jo helst være kræfter og tid i overskud til en fortsættelse af mit lille oplæg.
Indrømmet, jeg vil forfærdelig gerne se, hvad I kan få ud af kursus-teksten. Randi, dit billede klæder den så godt. I det kunne der også være inspiration.

God skrivelyst - vi læses ved.

Kh Ragnhild