fredag den 25. januar 2013

Februar-opgave 2013



Foto: Bente Pedersen

Kære alle,

Bente har sendt dette forslag til næste månedsopgave. Deadline er torsdag den 14. februar.

Bente skriver:

Inspireret af naturen lige nu, af den stille tid, der følger efter december måned, og af en af opgaverne fra det sidste forløb på Saxo vil jeg gerne foreslå følgende:

Skriv en ”nøgen” tekst.

A) Det kunne være en tekst, hvor nøgenhed som følelse/tilstand/væren er temaet.

B) Det kunne være en tekst, der fremstår så ren og klar som muligt. En tekst, der ikke indeholder hverken tillægsord eller biord og ej heller er overlæsset med lange tillægsformer eller dramatiske udsagnsord. Kan man alligevel skabe noget læseværdigt ud fra de præmisser?

C) Det kunne være et digt med temaet nøgenhed. Digtet må gerne have fire strofer på fire verselinjer, og hver strofe startes med vendingen: At være nøgen… Men digtet kan selvfølgelig have lige den form, som I synes. Nogen gange kan en bestemt opskrift bare være igangsættende.

6 kommentarer:

Ragnhild sagde ...

Kære Bente

Jeg synes, det er en rigtig god opgave. Jeg kan godt lide, at der er flere valgmuligheder. C-opgaven hyggede jeg mig med i går. Den ville bare skrives efter min lille måneskinstravetur i morgenmørket :-)
Det blev/bliver en haiku-suite igen.

Opgave B - saxo-opgaven - fik jeg ikke skrevet, da vi var ude at rejse. Her er så anledningen til at få det gjort.

Jeg håber, vi er mange, der går om bord i "dine" opgaver :-)

Kh Ragnhild


Bente Pedersen sagde ...

Kære Ragnhild!

Tak for din tilbagemelding på opgaveforlægget. Det stod så nøgent alene indtil da. ;-)
Jeg har fået skrevet en tekst, der opstod, da jeg trådte ud af morgenbadet. Indtil da vidste jeg ikke lige, hvad det skulle blive til.
Måske vil jeg også lege lidt med noget poesi ;-)
kh Bente

Ragnhild sagde ...

Kære Bente.

Ja, det var så "nøgen" en tråd, den levede helt op til opgaveforlægget.

Men hvordan får vi lige spredt budskabet til de "gamle bloggere" som en gang var så aktive, at vi savner dem og deres bidrag på bloggen. Vi mangler mere liv. Det er dejligt at nye som Susanne Marie dukker op og tager fat. Flere af hendes slags! Tak!

Kh Ragnhild

Jørn E. sagde ...

Også jeg synes godt om oplæggene.
Der skulle nok skrives en tekst over en af dem.
Jeg synes, at det er godt, at der er de tre valgmuligheder. Så rammes man ikke så let af "skriveblokade".
Tak for det Bente.

Kærlig hilsen
Jørn E.

Jørn E. sagde ...

Også jeg synes godt om oplæggene.
Der skulle nok skrives en tekst over en af dem.
Jeg synes, at det er godt, at der er de tre valgmuligheder. Så rammes man ikke så let af "skriveblokade".
Tak for det Bente.

Kærlig hilsen
Jørn E.

Bente Pedersen sagde ...

Kære Jørn!

Selv tak! Dejligt, at du synes om oplægget :-)God skrivelyst!

KH Bente