lørdag den 16. marts 2013

Nyd nu blot din enkestand, fru Frederiksen!



Tekst og illustration: Bente Pedersen

Solen skinner ind ad vinduet og reflekteres af vandet i det store bassin. Dette er bestemt en af de gode dage. Bortset fra et midaldrende ægtepar i det ene hjørne og en mor med en yndig baby, så er der kun tre unge fyre i det lille varmtvandsbassin.

Når jeg kommer ind i svømmehallen, kigger jeg straks efter Bademester Jensen. Han er i gang med at rydde op blandt svømmebælter og flamingoplader, men får jeg øjenkontakt, så nikker jeg ivrigt goddag til ham. Han har ofte været min egen lille redningsflåde. Er blevet hidkaldt, når jeg har måttet opgive at retlede usikre forældre til støjende børn. Jeg prikker dem såmænd bare på skuldrene, rømmer mig og peger på det store skilt på væggen. ”Udspring fra bassinkanten og anden voldsom leg er ikke tilladt”.

Nede i bassinet ligger jeg og flyder lidt. Lader varmen løsne mig op. Med brysterne smukt til skue i vandoverfladen, er jeg helt bevidst om de tre unge mænd. Jeg så skam godt blikkene, da jeg steg ned i bassinet. Min nye rosa badedragt med den mørkegrønne drage er da også ganske chik. Lidt ærgerligt, at min nyklippede permanent må beskyttes under badehætten. Men på den anden side, så er det jo ikke alle og enhver, der kan bære en hætte som min. Grøn, så den matcher dragen og danner frodig klangbund til margueritterne sat fast på dens overflade.

Som enke er der jo visse behov, der kan være svære at få tilgodeset. Derfor er jeg også yderst tilfreds med at have opdaget dette lille varmtvandsparadis. Nogen swingerklub er det jo ikke, men tag nu ikke fejl. Når jeg laver mine gymnastiske strækøvelser, så står de unge mænd vendt mod mig ved massagestrålerne langs den ene væg i bassinet. Jeg svømmer med to elegante tag over til dem, siger koket undskyld for at mase mig på, og kunne jeg lige låne strålen, der masserer så dejligt på hofterne. De siger sjældent nej, giver plads, og så står jeg meget passende mellem to af dem. Med lukkede øjne lader jeg et henført ”Ah, det er sørme dejligt!” flyde ud og blande sig tilfældigt med boblerne og ordene i deres samtale.

Efter et lille halvt minut glider min lille fod diskret søgende ud til højre side. Her møder den en ung stærk fod og finder vej op langs skinnebenet. Ved knæet smutter den lille fod tilfældigt ind mellem den unge mands ben. Her hviler den et øjeblik. Gerne mere. Imens finder modsatte hånd forsigtigt vej i boblerne mod den unge mand til venstre. Som en blæksprutte på jagt søger fingrene hen over de stramme badebukser. Dernæst stryges nænsomt ned over låret eller op over det glatte maveskind.

På dette tidspunkt åbner jeg mine øjne, for der sker nu ofte følgende: Den ene siger, at det vist må være nok massage for i dag. Den anden hoster anstrengt, rød i hovedet, og svarer, at ja det kunne være rigtig godt at svømme nogle baner i det kolde bassin. Jeg smiler blot til den lille baby, der gurgler rundt i mit synsfelt.

Inde i svømmehallen ser jeg dem tale med Bademester Jensen, mens de kigger over mod mig. Da Jensen senere stopper mig og spørger, hvordan jeg synes, det går, så blinker jeg skælmsk til ham og svarer: ”Enhver må søge efter sin indre havfrue, Jensen!”. Slår et slag med halen og vimser ud under bruseren.

7 kommentarer:

Bente Pedersen sagde ...

Kære alle!

Ja, så blev det da tid for endnu en genbrugstekst, kan jeg se, nemlig én af mine fra sidste forløb på Saxo, så det må da så betyde, at kassebeholdningen er tom hos Randi!

En lille reminder til os alle om at få sendt/skrevet/bidraget med lidt nyt til Skrivebloggen.

Kh Bente

Jørn E. sagde ...

Kære Bente!

Det er da godt, at du kan levere gode "genudsendelser". Dog har du endnu ikke leveret lige så mange, som de gør på TV-kanalerne.

Jeg undrer mig nu lidt, for jeg har sendt Randi en dugfrisk historie til vores februaropgave. Måske jeg skal minde hende om den. <3

Kærlig hilsen
Jørn E.

Jørn E. sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Bente Pedersen sagde ...

Kære Jørn!
ja, dine kommentarer bliver da godt nok genudsendt he he he... skal nok se, om jeg lige kan hjælpe dig!
Kh Bente

Ragnhild sagde ...

Kære Bente

Så sidder jeg igen med et stort smil omkring munden og følger din enkefrue ud under bruseren. Eller er det en havfrue, jeg følger til overrisling af bruserens stråler? Det "slag med halen" transformerer hende jo nærmest til en havfrue. Replikken "Enhver må søge efter sin indre havfrue, Jensen!" leder elegant op til tekstens "transformation".

Enkefruen har så sandelig fundet sin egen måde at udholde enkestanden på. Hun involverer sig i det, der sker omkring hende, mens hun svømmemotionerer. Der skal børneopdrages og forføres på skrømt, og så skal der iagttages reaktioner på hendes seksuelle antydninger. Nu ser jeg frem til, hvordan hun vil tackle morgendagens udfordring! Der er mændene i enkefruens svømmehal to overvægtige adstadige ældre herrer :-)

Som dine øvrige tekster bærer denne også præg af din omhyggelighed med sproget, rytmen og de gode detaljer.

Jeg må have været på rejse, da din humoristiske tekst var på saxo. Jeg har ikke læst den før. Fint med denne lille reprise på bloggen.

Kh Ragnhild

Bente Pedersen sagde ...

Kære Ragnhild!

Tak for din kommentar. Du har så meget ret i, at Fru Frederiksen sikkert skal finde nye udfordringer, og de to ældre herrer, som du nævner, skal få et gedigent slag med halen. :-)

Jeg er glad for ordene: "Som dine øvrige tekster bærer denne også præg af din omhyggelighed med sproget, rytmen og de gode detaljer.", for jeg finder meget glæde ved at arbejde med netop det. Når først råteksten er på plads, så hygger jeg mig rigtig meget med at "nusse" om teksten. Sådan en hobby, som skrivning er for mig, skal jo generere glæde, og kan man dele det med andre som her på bloggen, er det jo fantastisk. :-)

Jeg tror i øvrigt, at jeg har set Fru Frederiksen i det store bassin. Hun øver sig ihærdigt i at mestre en ny færdighed - brystcrawl. Det skulle være så godt til vinkeflæsket under armene og også stramme brystmuskulaturen op. Det er nu især på onsdage, hvor livredder Madsen har vagten og er frisk med forslag til gode øvelser til hende.

Kh Bente

Anne Lilleager sagde ...

Hej Bente

Ha ha ha. Dejlig og velformuleret historie!
Især er det sving med halen til sidst bare 'helt i vinkel'.

Jeg kan ikke sige så meget andet, end at jeg har nydt at læse din skønne tekst, som satte mit humør en tand i vejret!

Hilsner fra Anne